tisdag 25 december 2012

O holy night och Common people - lyssna!

God fortsättning på julen 2012! Det önskar jag dig som läser. För jag ser att det finns några som läser min blogg. Jag blir glad av det! Hoppas ni vill fortsätta!? Jag frågar inte vad ni vill läsa... Jag hoppas bara ni vill läsa det som blir. Bloggen är mest för mig men det är roligt med läsare, har jag fått uppleva.

Skön dag idag, kanske en av årets bästa. För att det är lugnt och skönt i hemmets juliga vrår. Barnen har pysslat med sina julklappar just så som jag och min syster gjorde om juldagarna när vi var barn. Lille styr runt med en minikundvagn och ser mallig ut. Förstfödde har roat sig med nya favoriter. Jag har gått en runda och påmint mig om att det är härligt att va ute och röra på mig. Känner att jag inte uppfyllt det behovet som jag borde de senaste veckorna. Det beror på en seg förkylning och lite annat. Men nu ska det bli andra bullar av för jag mår mycket bättre när jag rör mig regelbundet.

Julmusik på spotify nu och ja, det är mysigt en stund. Min favorit är O holy night. Den är den vackraste. Jag ryser nästan och kan gråta när jag hör den. Alla kategorier - min bästa. Musik... har jag nog inte skrivit om på bloggen. Jag är okunnig på området. Oallmänbildad men inte opåverkad. Blandat, ja det trista svaret skulle du få om du frågade. Ska jag nämna några ändå? Jag spelar gärna 60- och 70-talsmusik. Ja 80-talet var också bra, liksom 90-talet. Nerslag på Roy Orbisonlåtar. Common peolpe är en superbra låt och den springer jag gärna till. ABBA och Bruce absolut, och så Wicked game som jag kan höra flera gånger i rad. Fler favoriter kommer att komma upp när jag avslutat här.... So long! Nu är det Så mycket bättre på TV. Tjohoo!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar