söndag 13 januari 2013

Januarirader...

Jag markerar hela stycket och raderar. För privat. Personlig men inte privat.

Omskrivning; som en sparv vill jag sitta på en gren med ännu inte utslagna knoppar, omslutas av kall jordig vårkvällsdoft. Det är min längtan. Om att längta framåt och samtidigt ta vara på nu - stor klump av det beska... Borde-tankar ger ångest. Fåglar symboliserar frihet. Våren hopp, kvällen och jorden trygghet och jag. Så. Uttryckt. Klargjort. Måndag imorgon. Januari, vem har sagt det ska va lätt? Men jag vet ju att aprilkvällen kommer och jag ler. Och du, Januari, jag behöver dig också.

1 kommentar:

  1. Hej!
    Jag ska börja lösenordsskydda vissa av mina inlägg där jag vill kunna skriva personligt för er utvalda. kanske kan vara nåt för dig med?
    Kramar cec

    SvaraRadera