måndag 19 november 2012

Ett mysterium om lagom, det är livet

Jag har tränat och lyssnat på musik. En god kombination efter lång dags arbete. En textrad dröjer sig kvar... "Life is a mystery, everyone must stand alone" Ur en gammal Madonnalåt. Intressanta ord. Dem kan man fundera på.....

Dagarna går fort. Är mitt uppe i livets ekorrhjul. Mest på gott, lite på ont. Inte så mycket på ont ändå men lite. Hinner ju inte bre ut orden som jag vill. Vill läsa fler sagor och ligga på golvet och bygga torn oftare. Men jag gör det och det är jag glad för. Att ta vara på, det får man.

Life is a mystery, everyone must stand alone.Vi måste se om oss. För allas skull. Det, är inte bara egoistiskt. Det är bitvis för andra också. Lagom. Så lagom. Det var visst ett av mina första ord.

7 kommentarer:

  1. Att vara inne i ekorrhjuler kräver att man ibland stannar upp, så man lixom inte trillar. Ibland kan jag känna som i Per Gessles låt: "Äta - jobba - sova - dö"
    Att jobba natt har sina fördelar, även om jag mår bakfull för jämnan. Att vakna upp 1/2 timme innan jag behöver och med gott samvete ligga kvar och surfa lite. Tänk det är ju knäpptyst i huset. Det är ro för skälen
    Kram Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja man får fånga känslan "ro för själen" när den är! Kram på dig Anna

      Radera
  2. Det viktigaste är att man tar tillvara på de stunder man kan vara tillsammans med de kära, sen blir det inte så där länge som man vill alltid. men man är närvarande just här och nu.
    kram cec

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är verkligen viktigt! Kram på dig Cec

      Radera
  3. Bedöm inte varje dag efter den skörd du skördar, utan utifrån de frön du planterar.

    SvaraRadera
  4. Vem är du?? Jag blev så nyfiken :) Fröna - de är ju grunden för framtiden. Vilken ljus känsla jag fick! Tack!

    SvaraRadera
  5. Ja vilken fin tanke!
    /cec

    SvaraRadera