söndag 4 november 2012

HAUTE COUTURE

Lars Wallins Fashion Stories har jag upplevt idag! Fantastiska kreationer. Klänningar att drömma om - romantiska, mäktiga, flärdfulla och till och med spöklika. Textilkonstverken lät mig förnimma en passionerad skapare. Tänk att få en personligt utformad klänning med hans hjälp. Simpel verklighet för några, skimrande dröm för andra. Jag njöt iallafall av att gå från rum till rum på museet och titta. Här och där användes benämningen "coutureklänning". Har hört och läst begreppet förr men inte reflekterat närmare på det. Nu vet jag att det handlar om hög form av sömnadskonst, konstskicklighet och exklusivitet. Ja det är visst konstskicklighet på hög nivå hos Wallin!

Nu är det godnattsaga här :)

2 kommentarer:

  1. Många som pratar om Lars wallins kreationer i utställningen. tänk, jag missade den helt :-(
    Kram cec

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var synd. Den var nåt extra. Nu "flyttar" den vidare. Kram

      Radera