torsdag 16 januari 2014

Kvällen ebbar ut

Dagen är till ända och snart tar natten vid. Vinden är hård ute. De två små sover och M är på väg i bilen från Småland. Elektroniskt surr från datorn. Ljud jag kunde varit förutan men det hör till. Ljud. Väljer Common people i spotifylistan. Inledningen är lite viskande, strax upptrappning. För mycket och då tänker jag på löpning. Så varvar ljudet ner igen. En favorit men nu byter jag. Hinner inte välja, strax ny textrad och jag blir stilla och lyssnar.... På engelska hör jag om fadern till sonen om tiden, livet. Tillbaka här på raden av Beautiful Ones. Gymnasiet. Trevligt men jag byter till Bruce. Klar där. Nu har den lilla slatten te kallnat och jag ska strax ställa koppen i köket. Passerar vardagsrummet. Undrar nog då om M vill ha mitt lilla konstverk till lampa så som jag anordnat? Mer ombonat med den randiga gardinen. Köttfärsen ska ställas i kylen och till imorgon är den tinad. Låter någon vara tänd men släcker flera. Kranar en stund. Tyst det blir. Dagen, den dagen är slut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar