onsdag 19 februari 2014

Älskade bibliotek

Idag lånade jag och mina små söner 19 böcker på biblioteket. Tre av dem åt mig, två faktaböcker och en roman. Till romanen, nu vill jag sjunga dig milda sånger av Linda Olsson; Har stora förväntningar på att boken kommer att tilltala mig. Läste de första sidorna och tänkte på nyss lästa, Då tänker jag på Sigrid, (Elin Olofsson). Även den om en yngre kvinna som lämnar Stockholm för landsbygd norrut. Om yngre kvinnor i möten med äldre, skrivna av kvinnor. Anar att jag kan få anledning att återkomma på inslaget spår... Nu vill jag bara läsa! Läste Linda Olssons Sonat till Miriam 2009. Gillade den, om än jag fann den dyster. Minns att det var just det året. Jag pratade om boken på en anställningsintervju. Just det kommer jag ihåg.

På biblioteket lånar jag vad jag vill gratis. Vilken möjlighet! Må aldrig mitt kära bibliotek stänga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar