fredag 14 oktober 2011

Bloggomorron!

Det är en strålande höstmorgon med klar, hög luft och två minusgrader. Jag älskar hösten! Den är lugn, omhuldande och vaggande. Sommaren var kort i år. Den kunde ha varit bättre eftersom vi behöver ljus och värme då höst- och vinterperioden är lång. Men ändå, hösten är fin. Hösten och jag fungerar bra ihop. Det blir bra harmoni i mig då. Sommaren stressar mig och vintern kan va frisk men göra mig lite deppig och sen är det våren. Vad gör våren? Den är nog som hösten ändå. Lika skön och så där "snäll" men med ett högre tempo än hösten. Jag tror att vi hänger så nära samman med naturen att vi kan likna oss vid eller matcha oss med årstiderna så här. Vilken årstid är du?

"Smulor" är tankarna. Smulor kan vara så många och av olika slag. Smulor är av ljust, mörkt, mjukt och hårt bröd, av ris, torra rester, trä, damm...... precis som våra tankar som är såååå många, korta, långa, som små små fragment som ibland dyker upp och får oss att stanna till. Och smulorna de dyker visst upp överallt.... ibland ignorerar jag dem men ibland tar jag fram dammsugaren. En brödkorg kan ju samla ihop och hålla samman dem lite grann. Bloggen är "brödkorgen".

Nu är lille H vaken i sin vagn och jag ska ta upp honom. Hoppas alla får en skön fredag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar