måndag 29 oktober 2012

Lätta måndagsnoter

Han fotograferar och jag lånar gärna bilderna

Jag har gjort slag i saken och varit i mattaffären och beställt köksmatta. Funderade visst ett tag. Förälskade mig i mattan men tyckte rent ut sagt det var ett jäkla pris. Mönstret stod sig i dragkampen..... och jag ser framemot att få hem den imorgon. Får se om jag bjuder på en bild senare... Nu blir det ombonat.

Över till annat positivt; Min löparrunda igår gav mig en sån lätt euforisk kick! Kände inte för att springa. Ville inte ge mig ut. Seg. Har sprungit lite mindre sedan halvmaton i Oslo då jag kände mig sliten om hälen efteråt. Fick ge mig själv en ordentlig push och så härligt det var när jag väl blivit varm. Skönt att veta var man kan hämta energi om det tryter... Det går upp och ner.

Vidare på temat enkel glädje. Jag tycker det är så roligt när Förstfödde ropar på mig och undrar om jag minns och så kommer det ett citat från något vi läst. Han påminner om en genemsam upplevelse av en berättelse, vi skrattar och säger det, vad det nu är, om och om igen. Som just ikväll när jag sitter här vid datorn och han ligger i sin säng för vi har sagt godnatt. Så ropar han plötsligt: "Mamma, kommer du ihåg Kurrekurreduttön"? Bara sådär och det är ju hur kul som helst. Eller "Gotti gotti" som han inte kunde sluta säg i lördags. Det lilla är stort - att läsa något som stannar kvar och så delar vi den upplevelsen igen och igen.

Så var det dags för en ny omgång av det mysiga programmet "Så mycket bättre". Ett av få tv-program värda att se! Kul att möta artisterna på ett nytt sätt i spännande grupperingar. Men roligast av allt - att höra gamla låtar få nytt liv i ny skepnad. Intressant och fint tillvaratagande av konstnärliga uttryck.

Go´natt!



1 kommentar:

  1. Åh vad mycket jag vill skriva. får nästan börja bakifrån...jag gillar oxå "så mycket bättre" trots att artisterna denna säsong är lite okända för mig. ja inte alla då.
    härligt, underbart att dela litterära upplevelser i sagornas värld. Mys!
    Hoppas du blir nöjd med mattan. först läste jag att du köpt mattan i mat-affären och fick inte riktigt ihop det...
    kram cec

    SvaraRadera