måndag 9 januari 2012

Salighet

Var sak har sin tid och varje ålder sin charm. Just nu är min tid min och mina barns tid tillsammans. Jag försöker njuta allt jag kan av att vara med dem dessa dagar för jag vet att de är begränsade och tiden går så fort. Jag är obeskrivligt tacksam för att jag får vara mamma till våra två små fina pojkar. Ibland kan jag stanna upp och bara förundras över att det är verklighet att de finns och att vi blivit föräldrar åt Förstfödde och Lille. De befinner sig i helt olika åldrar, 4,5 år respektive 7 månader. De är fascinerande var och en i sin ålder. Än bygger jag lego, pratar om bokstäver, förklarar (försöker iallafall) något om riddare och sjörövare, sitter i en biosalong och ser Alvin och gänget. Än sitter jag med en kloss, en skallra, några köksredskap och får världens största leende av att bara vara nära. Det här är mitt livs bästa tid! Föräldraskapet är inte alltid enkelt men det är det största och mest fantastiska i mitt liv.

Sömn är en bristvara just nu... Lille vaknar ofta om nätterna och det är påfrestande. Vissa morgnar stapplar man vimmelkantig och lätt irriterad av för lite sömn upp ur sängen för att möta den lille mjuka fina bebisen som ligger där i spjälsängen och ler stort, trots ens mindre fashionabla morgonlook. Ja då kan man inte annat än att le själv, långt in i själen...

1 kommentar:

  1. Så underbart skrivet! Förstår dina känslor till era fina o Goa killar. Föräldraskapet är inte en dans på rosor men det mest fantastiska som finns.
    Kram cec

    SvaraRadera