onsdag 18 januari 2012

Trackslistor..... och minnen

Jag har fått ett svårt men angenämt uppdrag, nämligen att välja min favoritlåt från 90-talet. Välja liksom! Det är så svårt för jag har många favoriter och alla är de kopplade till minnen. Sitter här med Spotify och trackslistor och dörrarna öppnas mot det förflutna och det är jätteroligt och lite sorgligt. Och och och - nu blir jag uppspelt och nostalgisk som bara den!

Without you                                                                                         
Everything I do I do it...
Runaway train
Always
Please forgive me
Wonderwall
25 minutes
Streets of Philadelphia
Happy nation
Cats in the cradle
Sway
Cotton eye Joe.... :)

...och många många fler låtar.... Under 90-talet var jag både barn, tonåring och hann precis bli myndig. Inte så konstigt att man har många låtar som favoriter. Uppdraget består av att välja låt och motivera valet. Jag tänker och tänker.... och lyssnar och tänker lite till. Många människor som kommit i min väg passerar revy på näthinnan och jag drömmer mig tillbaka - tjejkompisar, min syster, killar jag förälskade mig i, högstadietiden och gymnasiet. Många finns kvar i mitt liv medan andra inte gör det - det är ju just det som utgör livets gång. Minnen är viktiga delar av oss. Man ska vara här och nu, inte före och inte efter, visserligen, men visst är minnena viktiga! Att få stanna upp, låta dem komma, skratta igen, kanske fälla ett par tårar.

Nu har jag lyssnat igenom några absoluta favoriter och jag tror jag vet vilken jag kommer att välja..... De flesta favoriterna är faktiskt ballader. Kanske typiskt för tonårstiden.

Några gamla skivor

1 kommentar:

  1. Hej! Jag önskar jag kunde ge dig lite sömn! Det kommer att vända. Men man tycker det ligger så långt borta:-(
    Vilka fina låtar du gillade! Väcker många minnen hos mig oxå. Hoppas ni får en fantastisk kväll!!
    Kram cec

    SvaraRadera