söndag 26 augusti 2012

Två aktuella tankar här och nu...

Igår fick jag en vacker upplevelse av bröllop. Att gifta sig, det är att hylla kärleken. Något av det finaste. En dag av stor glädje och jag njöt av att se det lyckliga brudparet. Känslan har varit nära hela dagen.

Idag har jag för övrigt varit irriterad över att bo bland folk och önskat mig och familjen boendes låååååångt ut på landet. Jag trivs bra med det sociala arbetet jag har. Verkligen. Men när jag är ledig och privat - då jäklar... då vill jag vara för mig själv. Tänk, jag känner det bara mer och mer... Jag har ju nosat på ämnet förr. Enstöring kan jag gärna vara.

3 kommentarer:

  1. Det blev inte för mycket av det goda på lekplatsen väl? ;) kram å natti fina vän

    SvaraRadera
    Svar
    1. Går man till en lekplats är man beredd på att möta andra, annars får man hålla sig därifrån. Det var allmänt menat. Förlåt om jag gjorde dig osäker. Reflekterar över dilemmat med att skriva för er jag känner.... Gränsen är hårfin. Jag vill inte såra någon enda. Samtidigt är detta ett forum för sådant jag vill ge uttryck för. Jag öppnar mig själv. Härligt och mycket svårt. Jag är en social människa och tycker om att umgås men jag har en annan sida också. Där jag bara vill vara ensam för att jag trivs med det och har ett stort behov därav. Jag skulle gärna bo mer avskilt. Jag skulle det. Det var vad jag ville uttrycka med gårdagens inlägg.

      Radera
    2. Nej fina du, mitt inlägg var menat som ett litet roligt skämt, förlåt om det inte framgick så... Lite faran med att skriva så här, ungefär som sms... Jag såg glädjen i dina ögon när vi kom.. Absolut ingen fara, förlåt igen om jag var otydlig... Jag är säker på dig :) å jag vet ju att du på ett sätt behöver ditt "lugn".. Har svårt för att tro att du sårar någon enda!!Fortsätt skriv för oss, snälla... Jag älskar att läsa det du skriver... Nästa gång vi ses ska jag berätta om en mycket otrevlig och annorlunda händelse jag råkade ut för i helgen...Ibland prövar livet oss på konstiga sätt, man kan lugnt säga att det gav mig en örfil... som jag inte riktigt tycker att jag förtjänade.. Men mer om det sen! Kram <3 J

      Radera