måndag 12 december 2011

Fikonen är uppätna och snabbt gick det...

Hjälp! Kan man bli dålig i magen av fikon? Jag har just satt i mig ett halvt paket. Tankarna rusar och jag har tusen saker att göra. Var börja??? Ingenting sker mer än att tankarna på vad jag borde göra hopar sig i en tung gegga tillsammans med fikonen som frenetiskt tuggas och sväljs i snabb följd efter varandra. Städa ugnen? Nä trist. Baka något av det på listan? Nä jag har bakat en gång redan idag. Pyssla? Mm kanske om en stund. Skriva lista om vad som ska handlas, göras, ätas.....? Nä fy vad strssigt det känns plötsligt. Bryt ner, bryt ner, tänker jag nu! Organisera dig. Skriv en lista och tänk ut vad som är rimligt just nu och fortsätt imorgon. Så får det bli.... Blogggen bloggen! Samla mig!

Julstress? Nä jag gör vad jag hinner och vill. Behöver ha några saker gjorda för att ge mig själv lite julkänsla och dem kommer jag ta fasta på sen får det va. Så, nu är fikonen slut..... Då var det listan....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar