torsdag 1 december 2011

Roliga saker

Åh jag har funnit ett nytt intresse - att ta bilder! Jag ska när tillfället känns rätt gå en kurs men till dess provar jag mig fram. Nedan kommer några klick från dagen.




Jag är upptagen av julpyssel just nu. Jag pyntar lite redan för att njuta hela adventstiden. Tomtarna hos oss är få, kanske bara en enda. Mitt bästa pynt är det som inte skriker jul men som ger en känsla av jul. Något rött, såsom äpplen, kan räcka. Pepparkaksformar är enkelt och fint. På tal om det så har jag och förstfödde bakat pepparkakor idag och det var en fröjd att göra det med honom. Han var glad, vi hade en fin stund ihop och doften och känslan flöt ihop i skön harmoni. Förtrollningen bröts när jag smakade på en pepparkaka - så fick man inte göra!!! De skulle minsann va till tomten kom.... - uttryckte en arg liten röst. Om jag bara vetat!

Jag hyser stor passion för paketinslagning. Det är som någon sa; "inslagningen är halva gåvan". Idag slog jag in några av de få klappar jag ska ge i år. Inte behöver man ha julpapper. Vanligt brunt är finast och utgör en bra bas till fina band, bokmärken och annat. Jag har pyssellådor där jag samlar småsaker att ha till dekoration av bland annat paket.


Imorgon ska jag nog baka en ny sats lavendelskorpor. Får se om jag kan bjuda på en bild av resultatet. Om inte annat så ska jag sätta receptet på pränt här i bloggen. Tusan vad huslig och moderlig jag känner mig. Bak och pynt. Pynt och mat och så blöjbyten, käraste amningsstunder och torka torka torka små smulor, skynda på vid påklädning, klappa de gulliga kinderna, säga akta det och se upp för annat, möta de leende små blå ögonen hos två, torka en och annan tår, hänga en maskin tvätt. Trött, glad, glömsk och aldrig har jag känt mig så lycklig som just nu. Vet du den gamla barnvisan "Go´dag min fru, jag ser min fru, ni lillan har i famnen"? Känns som om jag är med i den sången. Men ibland är man så trött att man kan gråta och att stå emot trots är inte alltid lätt. På det hela taget är jag ändå just lycklig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar