onsdag 22 februari 2012

Deg i generationer

Jag har som jag tidigare skrivit hamnat i någon slags "bakyra". Det är som om jag söker recept hela tiden och hittar än det ena än det andra. Jag är så glad att jag upptäckt denna fantastiska... ja vad kallar man det egntligen? Hobby eller sysselsättning? Det ger sådan glädje att göra något med händerna, få känna att man kan och att det dessutom kan uppskattas av andra. Min mamma och mormor är och var båda duktiga både på att laga mat och baka. Det har kanske hållt tillbaka mig lite. Kanske har jag tänkt att det blir nog inte lika bra som deras ändå så det kan va. Men nu känner jag att det är både roligt och utan att skryta så kan även jag lyckas. Det handlar om att välja och göra sitt eget och framförallt att våga. Men jag sticker inte under stol med att det lilla extra, det där som gör skillnad, handlar om en viss fingertoppskänsla och det vet jag att vi har och har haft i det kreativa både jag, min syster, mamma och mormor. Häromdagen bakade jag släta bullar att göra semlor av. Det är så roligt att mamma beundrade både smak och höjd! Hon som bakat så mycket bullar under hela mitt liv.


Idag var det dags för bokrea och jag skickade bud med min sambo som ändå skulle till stan. Jag hade spanat in en viss bok om bröd. Nu ligger den här bredvid mig. Hastigt har jag ögnat igenom den och skymtat lockande bilder.... Får se om det kan bli en och annan bild här i bloggen efter att jag bakat något ur denna fina bok...
Bröd av Jan Hedh

1 kommentar:

  1. Du har verkligen förmågan att görs det lilla extra. Vare sig det gäller inslagning av paket, inredningspyssel eller annat kreativt. Härligt!
    Ha en skön helg!
    Kram cec

    SvaraRadera