söndag 5 februari 2012

Vintern vintern, äntligen kom du!

Jag har längtat efter snö och nu är det vitt vitt vitt och kallt. Jag och Lille har just varit och handlat och sedan skottade jag snö medan Lille tittade på, rejält påpälsad så att bara den lilla näsan och de blå ögonen syntes. Om jag haft kameran hemma skulle jag ha tagit en vintrig bild och förgyllt detta inlägg med, men kameran är på vift....

Såg du melodifestivalens första deltävling igårkväll? Jag tittade och åt naturgodis samtidigt. Torsten Flink gjorde ett annorlunda men bra framträdande. Kul att se något nytt. Hur tråkigt är det inte med Afrodite? Det känns verkligen passé. Omröstningen talade sitt tydliga språk. Carola verkar ha fattat vinken..... skönt.

Åter till Spill och en Skånsk pepparkaka, de där tjocka torra. Stod vid kexhyllan i affären och skulle välja en kexsort till Förstfödde när jag såg förpackningen med Skånska pepparkakor. Å en sån vill jag ha idag tänkte jag. Tänkte på farmor också. Det var hos henne jag åt en sådan för första gången, men det är längesedan nu. Förresten är det längesen hon dog också. Tio år har gått. Varken min mormor eller farmor fick uppleva mina barn. Det tycker jag verkligen är synd. Jag skulle vilja visa dem mina barn, att de skulle få se mig som mamma, att de skulle ge mig sin syn på saker om barnen ur deras kvinnliga perspektiv från just deras generation. De hade själva tre respektive fyra barn så nog hade de haft att berätta.

2 kommentarer:

  1. Hej Hanna!
    Du skriver så trevligt o underhållande. Inget pladdrande om banaliteter som i många andra bloggar utan om livet och tiden här och nu.
    Tack för trevligt innehåll.
    Hälsar
    Wis

    SvaraRadera
  2. Å tack, för din fina kommentar! Det känns roligt att någon gillar mina inlägg. / Hanna

    SvaraRadera