torsdag 5 juli 2012

Det hänger på håret

Sitter du där? I soffan och tittar på Ernst? Härligt program! Tycker jag blir inspirerad av honom. Skön mix av inredning, trädgård och mat. Vilken efterrätt han fick till! Vaniljglass, turkisk yoghurt, smulade maränger, bär och pistagenötter - måste jag prova så fort tillfälle ges. Uppdaterad marängsviss. Tänk vad man kan ha turkisk yoghurt till mycket!

Jag filar lite på frisyrer. I tanken och framför spegeln. Ni som träffar mig vet att jag gillar volym. Jag har tjockt hår och det är inte alltid lätt att få frisyrerna att hålla. Idag försökte jag få till en touch av 50- och 60-tal. Inte överdrivet. Bara en aningen på håret. Gillar de där vackra rullarna eller valkarna på sidorna som ser så feminint tjusiga ut. I augusti ska vi gå på bröllop och jag skulle vilja ha en sådan touch då. Klänningen och skorna har jag funnit och de förtjänar en fin frisyr.

Nu ska jag ägna 20 minuter åt att plocka saker som inte ligger på sin plats i vårt hem. Sen sover jag godare. Go´kväll.

2 kommentarer:

  1. Mm visst va det en god efterrätt han gjorde, Ernst. Jag gillar honom, men det kriper i kroppen på E när han är på tv.
    I morgon blir det bröllop för oss. T är riktigt nervös inför detta, vilket gör mig nervös. Hoppas det går bra. Men vad jag ska göra med mitt hår, det vet jag inte än.
    Kram /Anna

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Jag tycker Ernst är en ok inspirationskälla, men kan inte riktigt se hela den där tjusningen som många faller för. Men efterrätten han gjorde såg smarrig ut, ska oxå pröva den.
    Kram cec

    SvaraRadera