lördag 14 juli 2012

Realisation - en sommarförströelse

I nästan varenda butik pågår rea. Att fynda är roligt. Något oplanerat för en billig peng. Jag är inte sen att passa på vare sig det gäller kläder eller inredning. Har minsann hittat både kjolar och klänningar men kläder visar jag inte här. Däremot tidningskorgen ovan. För halva ordinariepriset fick jag den i en påse och glad i hågen vandrade jag på lätta ben vidare till nästa butik... Årets sommarväder är synnerligen gynnsamt för handeln.

Jag har semester. Ingen skillnad - ledig som ledig, men nu sparar vi resterande föräldradagar. Ljuvligt att ha sådana. Den svenska socialförsäkringen! Så bra vi kan ha det! Om några veckor är jag i arbetslivet igen. Lille på dagis, precis som förstfödde. Jobba jobba jobba. De små barnen jag älskar så högt... Livet är konstigt...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar