söndag 1 juli 2012

Njutning gånger två

Min sommardröm i verklighet
Å vad jag är glad att kunna skriva bildtexten! Jag har många sanna sommardrömmar men just den ovan är en speciell. Där står tiden still. Där är jag litet barn, stort barn och vuxen om vartannat. Där är frid och ro. Jag vet att jag delar den med några. Det är en fin tanke. Den binder oss samman och ger ett slags trygghet. Därifrån kommer vi. Där är vi nära. Jag häpnar av att känslan inom mig är densamma varje gång jag kommer dit. Vackra vackra ställe - jag vill alltid komma till dig och er som är här. Ni tar emot mig som jag är. Jag uppskattar det.

Nu till en annan dröm. Drömmen om en kolatårta. Receptet såg du om du läste den senaste Buffé från Ica. Det gick inte att bläddra förbi. Bilden sa allt och efter att ha läst ingredienserna var jag såld. Den innehåller sötad kondenserad mjölk. Roligt och spännande att prova något nytt. Tårtan vann första pris i Buffétidningens tävling. Igår gjorde jag tårtan och den är - delikat.

Konservburken kokade oöppnad i 2,5 timmar. Resultat - sagolik kolakräm!
Serveringsklar!

3 kommentarer:

  1. Hanna, den där tårtan ser onekligen farlig ut! Om vissa, läckra bakverk säger man ibland att "de lägger sig som bomull kring hjärtat..." Jag vill nog påstå att denna kaka "lägger sig som fetvadd kring midjan."

    Måndag börjar 4 veckors semester -välkommen, välbehövlig, välförtjänt...

    Hoppas ni också har det gött!

    SvaraRadera
  2. Ojoj vilken vacker kolatårta du gjort! Den ser verkligen smarrig ut!
    Kram cec

    SvaraRadera