onsdag 13 juni 2012

Junionsdag

I morse tog vi cyklarna till dagis. Förstfödde trampade ivrigt hela vägen på sin lilla blå med flaggan vajande. Lille satt förnöjsamt bak mig. Det är förunderligt härligt att cykla. Att susa fram med fart genom naturen. Vinddrag och dofter kommer nära.

Jag har inte bakat idag, inte pysslat med en blomma, inte läst annat än morgontidningen. Men jag har cyklat med mina små, haft en skön eftermiddag med dem, systern och systerdottern i köket. Ovärderligt, vardagligt leverne.

Nu lyser kvällssolen och himlen är mjukt ljusblå. Jag undrar om vädret blir bra imorgon. Jag undrar just det.

Nu är det ro.



7 kommentarer:

  1. Låter härligt att cykla. Vi får göra det någon dag! N

    SvaraRadera
  2. Saknar dig så... Hoppas du vill träffas snart... Kram J

    SvaraRadera
  3. Vad fint du skriver Hanna. Kram Anna

    SvaraRadera
  4. Så positivt och härligt:-) man blir så glad! Snart blir det säkert en cykeltur igen.
    Kramis cec

    SvaraRadera
  5. Tack för en mysig eftermiddag!

    KRAMAR från oss

    SvaraRadera
  6. T A C K !!! för era kära hälsningar. Det är så roligt att ni läser. Jag kunde ju bli lite bättre på att lägga in bilder för det brukar uppskattas i bloggar.

    Kramar till alla

    SvaraRadera
  7. Fast jag gillar din blogg för sättet du skriver på och då behövs inga bilder:-)
    Kram cec

    SvaraRadera