onsdag 7 mars 2012

Heja Ranelid!

På lördag är det final i melodifestivalen. En blandad skara finalister får man säga. Många har säkert redan en favorit. Jag undrar en sak. Varför provoceras många av Ranelid? Jag förstår det inte. Vad har han gjort för att utstå allt detta spott och spe? Inte kan väl den solbrända eller brun-utan-sol-bruna hudtonen vara anledningen? Inte när det finns så många andra i hela Sverige som mixtrar med sitt utseende utan att för den skull bli kränkta. Jag tycker synd om Ranelid. Han är välartikulerad och en, som jag uppfattat det, synnerligen vänlig person som framför en låt om kärlek. Bland annat Leif G W Persson mobbade honom i en artikel. (Jag vet att det för några år sedan var något om G W Perssons syn på Ranelids sätt att sälja böcker. Herregud, sätt punkt liksom.) Hur kul är G W Persson? Vare sig när han pratar (tittar ju inte upp ens) eller till utseendet? Jag tror G W Persson är avundsjuk på Ranelid. Ranelid har helt enkelt en annan volym - både vad gäller språk och hår. Hoppas han får en bra placering på lördag - lika gott år G W Persson.

För övrigt har jag ännu inte bestämt vem jag håller på. Har du?

1 kommentar:

  1. Ha ha! Precis, vem bryr sig om G W Persson!?
    Jag tror Loreen vinner, jag tycker om hennes låt, den sticker ut lite.

    Kram L

    SvaraRadera