fredag 23 mars 2012

Lindström och Schyffert om öppen planlösning och limefrukter på fat....

Med värktabletter och halstabletter höll jag mig uppe för att gå på Ljust och fräscht-showen med Lindström och Schyffert. Vilken tur att jag inte missade denna! Så bra! De kompleterar varandra de där två killarna. Tillsammans lyckades de få publiken att känna igen sig och skratta stup i ett under två timmar. Det pratades om vårt eviga sökande efter det perfekta, företrädesvis i våra hem. När vi skaffat det och det... och bara vi får köket klart då.... Om vi gör om... Nä vi blir inte lyckligare men det är så vi är. Ljust, fräscht, öppet, effekten av en lime, väggord :), sopsortering och om konsten att kasta, göra sig av med var några punkter som stod i fokus. Och vår strävan att vara rätt. För Vem? Då och då slank det in en och annan anknytning till publikens hemmaplan. Åhus och Hammarslund - jadå, men tänk om det bara är ett alternativ för att man inte hade råd i de finare delarna av huvudstaden? Där man egentligen ville vara. Tollarp, Bromölla, Challan, Sommarlust och Lyckliga Hildur var på tapeten och rev ner igenkänningsskrattsalvor. Avslutningen var mycket effektfull. Då fick vi möta Schyffert i vit kostym med rockig elgitarr och den sköne Lindström... även han i vit kostym rockandes vid ett trumset. Med eld, raketer och serpentiner gjorde de sin dröm - att rocka och ja nog lyckades de. De fick arenapubliken i Kristianstad att lyfta!

Medan Kåvepeninet gjorde sitt och Lille sov förmiddagsluren vilade jag och ströläste nr 3 av MåBra. Gillar den tidningen - tips, reportage och recept med hälsan i fokus. Jaha och vad står det då på sidan sju? Jo att kvinnor bör tänka på sitt restaurangsällskap för att äta lite färre kalorier...... I manligt sällskap äter hon mindre. "Anledningen är att samhällsnormen säger att det är kvinnligt att vara liten i maten, vilket kvinnor tar fasta på när de äter tillsammans med en man..." Vad???? Behöver vi kvnnor männen för att äta riktigt? Sjukt sjukt! Det är 2012 och mycket tragiskt om detta är ett faktum. Det borde MåBra haft ett perspektiv på istället för att uppmana kvinnor att välja sitt restaurangsällskap (ta hjälp av en man...). Det är så sällan jag är på restaurang. Min M har vant sig vid att jag kan konsten att passa på! Att avsluta med friterad banan med sirap och vaniljglass hör till, särskilt där det vankas buffé och man får ta hur många bananer man vill.

Sen var det en sak till jag skulle blogga om men vad sjutton var nu det? ..........Tja det har fallit bort men då får jag kanske en anleding att logga in imorgon igen. Go´kväll alla!

2 kommentarer:

  1. Vilken underbart rolig kväll du hade! Att skratta är livsviktigt! Jag gillar Schyffert och Lindström oxå, hade dock förväntat mig mycket mer i hans serie om Dialektmysteriet.

    Avslutningsvis har jag konstaterat att jag nog bär mycket manligt i mig, om man ska benhårt tro på den artikeln du skrev om vad gäller att kvinnor äter mindre med manligt sällskap ;-)

    Kram Cec

    SvaraRadera