söndag 25 mars 2012

Tjo vad det är livat i holken....

Vår i holken/uterummet

Jag börjar få energin tillbaka och det är befriande! Vad glad man ska va att man får va frisk. Halsfluss är inte livshotande men jag tänker på många andra allvarliga sjukdomar. Man får en hint om vad det kan innebära när man blir småsjuk och begränsad....

Våren är här! Vilken lust man får att pyssla utomhus...

Vimplarna har varit med ett tag, iallafall om man tittar in hos kreti och pleti i magasin och bloggar. Ett mysigt inslag. Hos oss har de dock inte funnit sin plats och jag började tro att sådana hänger jag nog aldrig upp. Men se nu har även vi blivit med vimpel. På kors genom hela uterummet hänger en tre meter lång vimpel i sköna marina färger. De mjukar upp och är ett lekfullt inslag.
Imorgon ska jag göra något så konstigt som att....gå till jobbet. Konstigt för att det var ett tag sen... Tre grabbar rår om varandra och hemmet denna dag.

4 kommentarer:

  1. Vilka söta små fågelholkar. Finns de hos dig? Fått lite inspiration till vårt uterum. Kanske blir det där vi (jag) fixar nu till våren. Trädgårdsprojektet på framsidan lär vi få skjuta på. Sambon lär ha för mycket att göra nu i vår med extraarbeten. I uterummet är det bara lite "småplock" jag behöver ha hjälp med.
    Ha det så bra på jobbet.
    Kram /Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Holkarna köpte jag i fjol. Ett tag hängde de på krokar i köket men de är mer passande här ute. "Fjol" är ju ett ord man kan reta sig på. En stavning och ett helt vilseledande uttal. Eller säger man kanske fjol med l någonstans i Sv?

      Radera
  2. Så fint det blev med vimplarna! Riktigt mysigt!
    Lycka till på jobbet idag!

    KRAM L

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tipset om var de skulle hänga ;) Ja idag blev det en riktig långkörare på 9 timmars jobb. Jag var ringrostig men det var kul!

      Radera