måndag 5 mars 2012

Vakna Vide vår!

Igår gick jag en lång runda med en vän. Solen bröt igenom molnen och grusvägen var nästan torr. På ett ställe hade man sågat ner stora grenar av en videbuske. Vi stannade och plockade några grenar var. Tänk att lilla Vide vaknat och slagit ut sina mjuka knoppar!

Vide är ett sånt sött namn på en liten pojke! Jag hade det som förslag åt vår yngste men det föll på vårt efternamn. Kombinationen blev lustig. Å ena sidan sett är det kanske finast på ett barn och mindre passande på en vuxen och å andra sidan vet jag inte om det är ett riktigt namn. Det är visserligen den ena namntrenden av idag - dessa "hittepå-namn" (den andra är de mycket gamla namnen).

Nu är Lille otålig så det får räcka såhär för idag.

1 kommentar:

  1. Ha ha, ja Vide hade blivit en lite rolig kombination.
    Tror nog jag ska plocka in lite jag med. Har ett helt träd på tomten som ska sågas ner om några månader. Får passa på att njuta dubbelt nu.
    /Anna

    SvaraRadera