lördag 14 april 2012

Skriv Hanna, skriv! O den skrivsugna Hanna skrev

Fick jag av fina vänner igår.
Jag trivs på mitt jobb. Jag arbetar på en bra arbetsplats i fin miljö, har goda relationer med mina kollegor, har någorlunda varierande arbetsuppgifter och får känna att jag tar ansvar. När jag är på jobbet är jag där och när jag har slutat ägnar jag all tid åt mitt privata liv både praktiskt och inte sällan i tanken. Just det sistnämda är en central faktor för mig. Visst finns det dagar som är mindre bra eller nej, inte dagar, mer ögonblick. Jag antar att de flesta som trivs på sina arbetsplatser ändå kan känna ...å om jag ändå vore där! Eller där! Eller kanske där...

Jag skulle gärna ha in skrivandet som en komponent i mitt arbete. Samtidigt skulle jag nog vara rädd att "krav" skulle ge mig viss skrivkramp. Således vore det för mig en dröm att då och då knåpa ihop en kåserande text i en tidning. Där har jag också svaret på frågan om varför jag bloggar. Att tala om att jag har en blogg var ett steg att ta! Jag är särdeles ovan vid att dela med mig av mitt skriftspråk. Under fliken statistik här på bloggen kan jag se antal läsare per dag. En dag hade jag haft 30 besök. Det tyckte jag var många men säkert få i jämförelse med andra. Oavsett så tycker jag det är roligt att se att några har läst och det triggar mig mer än jag tidigare trott att fortsätta skriva för läsare.

Vårhälsningar från mormor
Somliga dagar önskar jag att jag var florist. Att stå vid en bänk och knåpa ihop arrangemang av blommor, pinnar och allt möjligt och omöjligt vore en dröm. Liksom keramiker eller dekoratör. Kombinationen ord och pyssel vore ultimat. Hm... vad skulle det kunna vara för något? Men jag trivs där jag är, så får ord och pyssel bli min fritid istället.

1-årsdagen till ära
På tal om yrken... De bedårande hängslebyxorna och skjortan med den fina fina kragen ovan köpte jag till Lille på HM igår. HM var min arbetsplats, som extrapersonal och vikarie vid sidan om studierna, under drygt sex års tid. Jag älskade mitt jobb! Här kunde jag få visst utlopp för kreativitet, möten med många olika människor, roliga upplevesler med kollegor och kunder (skulle kunna skriva några kapitel om bara tokigheter) och vänner för livet. Det var ett högt tempo i arbetet och jag lärde mig mycket om allt. Ja jag hade så roligt att jag kunnat jobba gratis... nja nästan...


Tack för idag - slut för idag!

2 kommentarer:

  1. Tycker du skriver så fint Hanna. Du ska vara stolt över hur du skriver.
    Tänk att lille snart är 1 år.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för dina fina ord! Ja tänk vad tiden går. Det blev än mer tydligt för mig sen jag fick mina barn och ser hur de utvecklas. Kram till dig

      Radera