onsdag 9 november 2011

Möten som berör

Ett av mina favoritprogram på TV just nu är "Skavlan". Jag fascineras av att få höra kända och för mig okända personer berätta om vad de gör och varit med om. Tycker att Skavlan utformar sitt program på ett intressant sätt med seriösa frågor varvat med humor. Det som fascinerar mig är också de diskussioner som uppstår i mötena gästerna emellan. Ofta är det människor med helt olika bakgrunder som bjudits in och däri skapas dynamiken. Det är liksom i mötena det händer! Vi lär känna oss själva genom att vara med andra. Vi är och blir olika med olika människor. Synd bara att den timmen går så fort. Fast det är ju fredagkväll och då är liksom både jag och veckan "slut".

Ett annat program som jag blivit förtjust i är "Så mycket bättre". Gillar det av samma anledning som ovan fast här blir musiken en viktig ingrediens. Laleh är så bra! Gillar även Mikael Wihe (osäker på stavningen), Jason och övriga..... har dock lite svårt för Lena PH men det kanske ändrar sig när hon haft "sin" dag. Under förra omgången av programmet fick jag upp ögon och öron för Niklas Strömstedt. Den musiken har liksom bara funnits där men nu lyssnar jag på och upplever texterna på ett nytt sätt. Sista morgonen..... riktigt bra!

Avslutningsvis för idag kan jag konstatera att jag kunnat leva utan TV.

1 kommentar:

  1. "Så mycket bättre" gillade jag skarpt! Fick en helt annan bild och uppfattning om artisterna. Tyvärr har jag missat de första avsnitten :-(
    Kram C

    SvaraRadera